Register
Login:
Share:
Email Facebook Twitter


London South East Natural Resources Briefing webcast: #Emmerson #Alba #Condor Gold #Gold analysis
Angus Energy in talks to buy 'transformational' gas asset in North England


Finance & Stock Market News


Australia scraps satellite TV tender in blow to Sky, News Corp.

Mon, 5th Dec 2011 09:36


CANBERRA, Dec 5 (Reuters) - Australia's government on Monday ruled out awa
rding a contract to broadcast local television into Asia to a consortium including Rupert Murdoch's part-owned Sky News, deciding the service would stay with the state broadcaster.

After two cancelled bids and a police investigation into leaks, as well as political controversy swirling over the reach of News Corp media in Australia, the government said the A$223 million ($230 million) Australia Network tender would be abandoned and Australian Broadcasting Corp would keep it permanently.

'The government believes it is unfortunate that this process did not reach a satisfactory solution, however, in light of the circumstances it is now in the national interest to make a clear decision about the future of the service,' Communications Minister Stephen Conroy said in a statement.

The Australia Network is Australia's equivalent of the UK's BBC World Service and Germany's Deutsche Welle.

The government had already ordered a police investigation into leaks behind news reports that an independent panel set up to decide the tender had unanimously backed Sky over the incumbent ABC after the government reopened the tender and imposed a new 'national interest' test.

Controversy over the process coincided with the phone-hacking scandal sweeping over the Australian-born Murdoch's News Corp empire in Britain and a row with Australia's Labor government over alleged political bias in reporting.

Conroy has been critical of News Corp's Australian arm, News Ltd, accusing it of biased treatment targeting the government. News Ltd, which denied the allegations, controls 70 percent of Australia's newspaper readership market.

After a meeting with senior Cabinet colleagues on Monday, Conroy said that the leaks had compromised the tender process and prevented a fair consideration of the bids. It was unclear if Sky News Australia would challenge the decision.

Sky News Australia is a 24-hour cable and satellite news channel, with Murdoch owning a third through his stake in BSkyB, along with Australia's Seven West Media Ltd. and the private equity-owned Nine Entertainment Co. ($1 = 0.9745 Australian dollars)



(Reporting by Rob Taylor; Editing by Muralikumar Anantharaman) Keywords: NEWSCORP AUSTRALIA/

(Rob.Taylor@thomsonreuters.com)(+612 62733700)(Reuters Messaging: rob.taylor.reuters.com@reuters.net)

COPYRIGHT
Copyright Thomson Reuters 2011. All rights reserved.
The copying, republication or redistribution of Reuters News Content, including by framing or similar means, is expressly prohibited without the prior written consent of Thomson Reuters.




Next Article: BRIEF-Centrica agrees MoU with Qatar Petroleum

Back to Finance News


Share Price, Share Chat, Stock Market news at lse.co.uk
FREE Member Services
- Setup a personalised Watchlist and Virtual Portfolio.
- Gain access to LIVE real-time Regulatory News (RNS).
- View more Trades, Directors' Deals, and Broker Ratings.
Share Price, Share Chat, Stock Market news at lse.co.uk




Datafeed and UK data supplied by NBTrader and Digital Look. While London South East do their best to maintain the high quality of the information displayed on this site,
we cannot be held responsible for any loss due to incorrect information found here. All information is provided free of charge, 'as-is', and you use it at your own risk.
The contents of all 'Chat' messages should not be construed as advice and represent the opinions of the authors, not those of London South East Limited, or its affiliates.
London South East does not authorise or approve this content, and reserves the right to remove items at its discretion.